3RHsec: Tecnologia, Inovação e Solução em SST e Meio Ambiente

VibAdVisor VCI (WBV) - Vibração no Corpo Inteiro / Whole Body Vibration

Vitalicia para esta versão aproveite / Lifetime for this verson "enjoy it":

 
 

Série de app(s) mHsec da 3R Brasil Tecnologia Ambiental para vibração ocupacional no corpo inteiro desenvolvidos para atender vocês com aplicativos com custo acessível, simples, claros e eficientes para a área de saúde e segurança do trabalho, gerando ferramentas de análise e apoio as medições ambientais. Foi idealizado pelo M.Sc Engenheiro Rogério Dias Regazzi, escolhido e apoiado pelo programa Inova talentos do CNPq/IEL Rio de Janeiro, agregando tecnologias, empresa e profissionais como Rhuan Barreto programador deste app.

 
 
 

Series(s) mHsec app(s) that 3R Brazil Environmental Technology developed to meet you with applications cost affordable, simple, clear and efficient in the area of health and safety, generating analysis tools and support environmental measurements. It was designed by M.Sc Engineer Rogério Dias Regazzi, chosen and supported by Inova talent´s program from CNPQ / IEL Rio de Janeiro, adding technology, business and professional as Rhuan Barreto developer of this app.




 
 

DESCRIÇÃO DO APP:


O App ViBAdvisor Vibração de corpo inteiro (VCI) é um termo genérico utilizado onde qualquer vibração de qualquer frequência é transmitida para o corpo humano. Então a vibração ocorre quando sentado, em pé ou deitado sobre uma superfície vibratória. Por exemplo, um operador de caminhões ou trator, empilhadora, helicópteros, barcos podem exposto o indivíduo a vibração através do assento ou encosto ou quando em pé pelos pés. Essas vibrações também podem ser transmitidas quando deitado, necessitando trocar os eixos de avaliação, com cuidado com as ponderações na direção x, y e z. ViBAdvisor WBV-VCI é uma calculadora extremamente fácil de usar para avaliar as exposições a vibração no ser humano, com base em aceleração normalizada parcial A (8) / ARE, Max A (8) e A (8)v / AREN. 


Pode ser utilizado como uma ferramenta rápida para auditoria e analise de resultados da medição, facilitando a emissão de relatórios confiáveis. Destaca-se que identificar e reconhecer problemas da exposição diária ao agente de risco vibração ajuda as pessoas a controlar e preservar a saúde e segurança.Este aplicativo tem como característica cumprir os requisitos de quaisquer regulamentos, critério normativo ou a legislação vigente como a NHO-09, Diretiva Europeia ou ISO 2631. Basta alterar as configurações do aplicativo de forma clara e inteligente e obter os resultados em diferentes padrões de dados de entrada. Enviando automaticamente por e-mail os resultados em função do critério escolhido.


Os resultados são comparados automaticamente com o limite de ação e tolerância em função da configuração escolhida, sendo o default a NHO-09 com Limite de Ação (LA) = 0,5 m/s2 e Limite de Tolerância (LT) = 1,1 m/s2.


Dicas importante desse para o VibAdvisor Points D-W: nas entradas de tempo, alguns gadjets aplicam um padrão de hh:mm:ss seguido de AM ou PM. Então, para inserir 00:30, isto é, 30 minutos de exposição, por exemplo, deve-se utilizar: 12:30 AM (00:30). No caso de se trabalhar com exposições acima de 12 horas quando, por exemplo: tempo de exposição de 14:30, deve-se utiliza 02:30 PM.


APP DESCRIPTION:


Whole body vibration (WBV) is a generic term used where any vibration of any frequency is transferred to the human body. Whole-Body Vibration is experienced when sitting, standing or lying on a vibrating surface. For example, a forklift truck operator, tractor, helicopters, boats may be exposed to vibration through the seat, backrest or when standing by the feet resulting in WBV. These vibrations can also be transmitted when lying down, needing to exchange the axes assessment carefully with the weights in the x, y and z. App ViBAdvisor WBV is a extremely easy to use calculator for estimating vibration exposures, based on partial normalized acceleration A(8), Max A(8) and A(8)v. It is a quick tool for auditing and analyze the measurement results and occupational reports. Issues reporting of occupational vibration and daily exposure help people to control and preserve health and safety. This App has as innovative feature complying the requirements of any regulations, normative criterion or CURRENT legislation: NHO-10, European Directive and ISO 2631. Just changing the App settings clearly and intelligently allowed the evaluation in different standards of input data. Automatically sending email as a report.


The greater the exposure level, the greater the risk and the more action employers will need to take to reduce the risk. For WBV the exposure action value (EAV)  is a daily exposure of 0.5 m/s2 A(8). The exposure limit value (ELV) is the maximum amount of vibration an employee may be exposed to on any single day. For WBV vibration the ELV is a daily exposure of 1,15 m/s2 A(8). It represents a high risk above which employees should not be exposed.


Tip(s) for VibAdVisor Points D-W: In the time inputs, some gadjets apply a pattern of hh:mm:ss followed by AM or PM. So, to enter 00:30, that is, 30 minutes of exposure, for example, one should use: 12:30 AM (00:30). In case of working with exposures above 12 hours when, for example: exposure time of 14:30, the value 02:30 PM should be used.

 

AVALIAR, ANALISAR E CONTROLAR OS RISCOS DIÁRIOS (Info)


Os regulamentos nacionais e internacionais para a Saúde e Segurança no Trabalho. A lei exige que os empregadores realizem avaliações de risco e definam medidas de controle práticas para minimizar a exposição a riscos ocupacionais. No entanto, o cumprimento da lei não é a única razão pela qual os empregadores devem tomar medidas de controle para combater os problemas de saúde e segurança do trabalho. Muitos problemas de saúde podem afetar negativamente as relações entre empregadores, trabalhadores e seus representantes, além da produtividade; a menos que sejam tomadas medidas para lidar com as exposições ambientais forma eficaz e justa. Sem estas pode haver o aumento dos custos de ausência, absenteísmo, alteração da moral do pessoal e do desempenho na atividade com risco de acidentes, resultando em problemas judiciais, maior rotatividade de pessoal e despesas adicionais de recrutamento e formação de novos colaboradores.


Vibração de corpo inteiro (VCI) é um termo genérico utilizado onde qualquer vibração de qualquer frequência é transmitida para o corpo humano. Então a vibração ocorre quando sentado, em pé ou deitado sobre uma superfície vibratória. Por exemplo, um operador de caminhões ou trator, empilhadora, helicópteros, barcos podem exposto o indivíduo a vibração através do assento ou encosto ou quando em pé pelos pés. Essas vibrações também podem ser transmitidas quando deitado, necessitando trocar os eixos de avaliação, com cuidado com as ponderações na direção x, y e z.


As medições devem ser feitas tão próximo quanto possível do ponto onde a vibração entra na mão. A ponderação para a vibração no corpo inteiro é dada na International Organization for Standardization ISO 2631-1. A Directiva Europeia para Agentes Físicos (Vibração) (2002/44 / CE) lida com riscos resultantes de vibrações no local de trabalho e é uma das várias diretivas relativas a agentes físicos como o ruído e vibração. Destacamos que leis e regulamentos em diferentes países são consideradas  nesta aplicação, em conformidade com NIOSH, a Directiva da UE e NHO-09. 


A exposição de vibração diária de uma pessoa é expressa em unidades de aceleração m/s2 (ponderada para o corpo inteiro). A exposição diária pode ser considerada como a vibração média ao longo de um dia normal de trabalho de oito horas, ajustado para  ter em conta o tempo de exposição total real (isto é, tempo de disparo), ou seja, exposição de tempo eficaz para a vibração: os níveis de vibração produzida quando a máquina está em uso, não correndo livre ou sem execução. O controle de vibração considera o tempo de exposição total real a uma vibração média ao longo de um dia normal de trabalho de oito horas A(8), ajustado para levar em conta o tempo de exposição real com a vibração transmitida (isto é, tempo de disparo):


Directiva da UE (resultado do maior eixo x, y ou z) = max A (8)

  • Nível de ação de exposição (média diária): 0,5 m/s2 A (8) (monitorização periódica obrigatória)
  • Exposição Valor Limite (média diária): 1,15 m/s2 A (8) (não deve ser excedido)

NHO-09 (resultado dos eixos combinados x, y e z) = A (8) v / AREN

  • Nível de acção de exposição (média diária): 0,5 m/s2  A (8) (monitorização periódica obrigatória);
  • Exposição Valor Limite (média diária): 1,1 m/s2 A (8) (não deve ser excedido).


Obtenção dos valores de vibração declarados pelos fabricantes ou laboratórios de ensaio: Porque adquirir medições reais tiradas com um medidor de vibração pode ser demorado e difícil de realizar, muitos avaliadores usar os valores declarados dadas pelo fabricante. O problema é que mesmo que os valores declarados são medidos de acordo com  as normas ISO pertinentes, as medidas são tomadas em situações bem definidas que não necessariamente representam os valores para o trabalho a situação específica. Pode haver diferenças consideráveis entre os valores em função da atividade  no local de trabalho e entre os operadores seja devido aos esforços de aperto, postura e peso com a primeira mais relevante para vibração no corpo humano. Isso significa que as exposições com base em valores declarados só podem ser estimativas aproximadas de os valores que um operador será exposto ao usar a ferramenta em situações reais.


Então o valor mais próximo da realidade em ambiente de trabalho não depende apenas da vibração produzida pela ferramenta, mas muitas outras variáveis tais como a condição e a qualidade de a ferramenta, tipo de operação e produto, o estado de manutenção  da ferramenta, a concepção do processo, a postura do trabalhador e as técnicas de operação. Portanto, a medição de campo é o método mais preciso para determinar a exposição real aos agentes de risco vibração. Várias medições devem ser realizadas representando todas as variáveis, e uma média desses testes devem ser utilizados como o valor de vibração. Também aceitos o critério da exposição de maior risco (EMR) como alternativa de avaliação mais rápido e conversativa.

 

EVALUATE, ANALYZE AND CONTROL DAILY RISK (info)


Vibration National and International regulations for Health and Safety at work Law requires employers to carry out risk assessments and to put measures into place to control these risks. However, compliance with the law is not the only reason why employers should take action to tackle work-related health issues. Many health related problems can adversely affect relations between employers, workers and their representatives unless measures are taken to deal with them effectively and fairly. In addition to the increased costs of absence, staff morale and performance are both likely to suffer, resulting in higher staff turnover and the additional expense of recruiting, inducting and training new members of staff. Improved health facilities should be tailored to the needs of workers according to the resources available.


Whole body vibration (WBV) is a generic term used where any vibration of any frequency is transferred to the human body. Whole-Body Vibration is experienced when sitting, standing or lying on a vibrating surface. For example, a forklift truck operator, tractor, helicopters, boats may be exposed to vibration through the seat, backrest or when standing by the feet resulting in WBV. These vibrations can also be transmitted when lying down, needing to exchange the axes assessment carefully with the weights in the x, y and z axis.


Measurements should be made as close as possible to the point where the vibration enters the hand. The frequency-weighting network for hand-arm vibration is given in the International Organization for Standardization (ISO) standard ISO 2631-1. The European Physical Agents (Vibration) Directive (2002/44/EC) deals with risks from vibration at work and is one of several Directives dealing with Physical Agents such as Noise and Vibration. Laws and regulations in different countries are considered in this app, in accordance with NIOSH, EU Directive and NHO-10.


A person’s daily vibration exposure is expressed in acceleration units of m/s2 w (weighted to whole body vibration). The daily exposure can be thought of as the average vibration over a standard working day of eight hours, adjusted to take account of the actual total exposure time (ie trigger time), i e, effective time exposure to vibration: vibration levels produced when the tool is in use, not running free or not running. There are interesting techniques for measurements of this effective tigger time, as the use of the function (LN) of audio dosimeters. This technique being developed in our App (s) VibAdvisor and NoiseAdvisor as proposed by Rogério Dias Regazzi is called NoiseTriggerMeter and VibTriggerMeter.


As stated in the Control of Vibration at Work Regulations for actual total exposure time in A(8), average vibration over a standard working day of eight hours, adjusted to take account of the actual total exposure time (ie trigger time):


EU Directive (used max result x, y or z) = max A(8)

  • Exposure Action Level (daily average): 0,5 m/s2 A(8) (Periodic monitoring required)
  • Exposure Limit Value (daily average): 1,15 m/s2 A(8) (not to be exceeded)
NHO-09 (used combined x, y and z) = A(8)v / AREN
  • Exposure Action Level (daily average): 0,5 m/s2 A(8) (Periodic monitoring required);
  • Exposure Limit Value (daily average): 1,1 m/s2 A(8) (not to be exceeded).

To avoid confusion with vibration magnitudes it is conventional to add A(8) after the units when quoting a daily and weekly vibration: employees exposed to an average daily vibration, ie, a standard daily average vibration. The A(8) is the exposure normalized to journey of 8 hours to compare with exposure limits Level: EAL (Exposure Action Level) and ETV (Exposure Limit Value). The A(8) is like an equivalent acceleration level considered the average of 8 hours with or without vibrations.


Obtaining the manufacturers declared vibration magnitude values or testing laboratories: Because acquire actual measurements taken with a vibration meter can be time consuming and difficult to perform, many evaluators use the declared values given by the manufacturer. The problem is that even if the declared values are measured in accordance with the relevant ISO standards, measures are taken in situations well defined that do not necessarily represent the values for the specific work-situation. There may be considerable differences between the values depending on the activity in the workplace and between operators is due to the tightening efforts, posture and weight. That means that exposures based on declared values can only be rough estimations of the values that an operator will be exposed to when using the tool in real situations.


It depends not only on the vibration produced by the tool, but many other variables such as the condition and quality of the inserted tool, type of product, the state of maintenance of the power tool, the design of the process, the worker’s posture and technique, etc. This is the most accurate method to determine the actual vibration magnitude exposure. Multiple tests should be performed accounting for all variables, and an average of these tests should be used as the vibration value. Also accepted the higher risk of exposure (HRE) criteria as an alternative assessment faster and conservative.